Co zrobić kiedy kurier dostarczy uszkodzoną paczkę?

Uszkodzenia transportowe zdarzają się bardzo rzadko, ale zależy nam na tym, żeby wiedzieli Państwo jak postąpić w sytuacji, kiedy kurier dostarczy uszkodzoną paczkę.
Im więcej informacji w protokole tym większe szanse na uznanie reklamacji.
Wszelkie wady przesyłki należy sprawdzić przy kurierze i niezwłocznie sporządzić protokół szkody. Odebranie poniszczonej przesyłki
bez sporządzenia protokołu oznacza, że przyjęli ją Państwo w stanie nienaruszonym, co  spowoduje brak możliwości złożenia reklamacji
w firmie kurierskiej.
Wszystkie wychodzące od nas paczki, przy których istnieje większe ryzyko jej uszkodzenia oklejane są naklejkami ostrzegawczymi
oraz posiadają zabezpieczenia wewnętrzne.  Brak informacji w protokole o odpowiednim zabezpieczeniu paczki również może skutkować odrzuceniem reklamacji. Prosimy o zaznaczenie w protokole, iż przesyłka posiadała odpowiednie naklejki ostrzegawcze oraz zabezpieczenia wewnątrz. Prosimy również opisać w arkuszu reklamacyjnym wszystkie nawet najmniejsze uszkodzenia zewnętrzne.

Protokół zazwyczaj spisuje kurier, ale Państwo przed jego podpisaniem, w razie niezgodności ze stanem rzeczywistym, mają prawo
go zmienić.